نقد و بررسی کامل بازی GTA IV

GTA IV

با سلام خدمت شما کاربر عزیز و گرامی.این رو اختصاص دادم به بازی GTA IV که بهد از gta san andereas وارد دنیای بازی ها شد.همان طور که میدانید مجموعه بازی های GTA طرفداران زیادی را برای خود جذب کرده است و با نسخه های جدید خود روز به روز به جمعیت انها  می افزاید.مخصوصا نسخه ی جدید این بازی یعنی gta iv  که بدلیل گرافیک بالا وامکانات جذابی که دارد در دنیای بازی ها طوفانی بر پا کرد .این بازی دارای مراحل بسیار زیبا و اکشن است که گیمر را به مرحله ی بهد دعوت میکند.حال نقد کامل بازی را در ادامه ببینید.

نقد و بررسی را در ادامه ی مطلب ببینیدچشمک  

 

 


به لیبر سیتی شهری به ظاهر زیبا ولی در باطن سیاه خوش امدید

شب بود و همه جا ارام . امواج دریا با نسیم خنکی و ملایمی که در حال وزیدن بود به خروش امده بود . ناگهان صدای پهلو گرفتن یک کشتی ارامش بندر گاه رو به هم ریخت . شخصی با چهره ای خشن و ابروهای پر پشت و درهم با محاصنی سیاه در حالی که یک کاپشن و شلوار جین بر تن داشت ارام از پله های کشتی به اسکله امد و قدم زنان خود رو در تاریکی شب به خیابان رساند نگاهی به اطراف انداخت همه چیز به ظاهر زیبا , تمیز و پاک به نظر میرسید . قدم زنان به ان سوی خیابان رفت و سوار بر اتوموبیلی که مدتی بود انتظار او را میکشید شد . او قدم در شهری به ظاهر زیبا و پاک گذاشته بود ولی غافل از اینکه چیز دیگری در این شهر انتظار او را میکشید .

نیکو به لیبر سیتی خوش امدی ...

                             نقد و برسی کامل بازی GTA 4 کاری ازوبلاگ دنیای بازی ها

         
                                                 نمره گیم ورد به بازی GTA IV
 گرافیک 10
 داستان 10
 گیم پلی 10
 موزیک 10

                               

 

                  نه نیکو هیچ وقت تسلیم پلیس نمیشه....

             نیکو کارهای غیر ممکن میکنه........

دنیایی زنده در یک بازیی مجازی :
در gta iv همه چیز زندست و شما روح رو به طور کامل در بازی احساس میکنید . همه شهروندانی که در بازی میبینید یک هدفی رو در طول یک روز دنبال میکنند . بعضی ها به تفریح میروند بعضی ها دنبال انجام کارهای شخصیشون هستن و بعضی ها هم دنبال کارهای خلاف و ... شما این روح و تازه گی رو میتونید در بازی gta iv به طور کامل احساس کنید و اینجاست که از ته دل از سازندگان بازی به خاطر ساخت چنین بازیه زنده و ویایی تشکر میکنید . شما وقتی در پیاده رو ها و یا پارک ها قدم بزنید و در کنار عابری بایستید به راحتی میتونید اون رو درک کنید که چه احساسی داره حتی شما عابرینی رو مشاهده میکنید که به موبایلشون پاسخ میدن یا در حال تفریح هستند و با افراد بی مخی هم مواجه میشید که قصد شون فقط درگیری با شماست . شما در هنگام شب میبینید که مردم یواش یواش به منازلشون میرن و شهر خلوت میشه و مغازه دارها هم مغازه هاشون رو تعطیل میکنند و در هنگام طلوع افتاب مردم دوباره به شهر میریزن و به انجام کارهای شخصیشون میپردازند . عکس و العمل افراد هم در بازی در نوع خودش بی نظیره . شما با برخورد با شهروندان گله گی شون رو خواهید شنید و با تصادف کردن با اتوموبیل دیگران اونها سریع از اتوموبیلشان پیاده شده و یقتون میکنند . و وقتی هم که تیراندازی کنید و یا کسی رو هدف بگیرید مردم سریعا با موبایلشون با پلیس تماس میگیرن و در مدت کوتاهی پلیس به محل حادثه میرسه . اورزانس هم خیلی سریع خودش رو به محلی که کسی اسیب دیده میرسونه ( البته ناگفته نمونه که اورزانسی ها در بازی کمی هم گیج میزنن که جای تعجب داره که سازنده ها چرا براروی هوش مصنوعی کاراکتر اورزانس خوب کار نکردند ) . شما به هنگام صبح شاهد ورزش تکی یا دسته جمعی افراد خواهید بود یا به هنگام شب رفتگران رو میبینید که با ماشین زباله در حال جمع اوری زباله ها هستند . اما یک نکته ای که در بازی هست و احتمالا شما بهش توجه نکردید شما در بازی به هیچ وجه کودک مشاهده نمیکنید و تمام افرادی که در شهر تردد میکنند افراد بزرگسال هستند ( شاید دلیل اینکار وجود خشونت بسیار بالای بازی باشه تا با اینکار جلوی کشته شدن دردناک کودکان توسط شما گرفته بشه ) . در بازی شما شاهد انواع و اقسام مراکز تفریحی و گردشی از جله باشگاه بلیارد و بولینگ , کافی نت ها , رستوران ها و ساندویچی ها , اسلحه فروشی ها و مراکز تهیه وشاک و ...

اینم نمایی زیبا از شهر زیبا لیبر سیتیدر شب...البته دور نمای بازی در روز چندان به دل نمیشینه...

 

گرافیک :
شما به محض وارد شدن به محیط شهر با یکی از زیباترین و پر جزئیات ترین گرافیک ها روبه رو خواهید شد . گرافیک بازی یکی از نقاط قوت gta 4 محسوب میشه که واقعا زیبا کار شده . گرافیک محیط باز شهر واقعا زیباست و شما از دیدن مناظر پر جزئیات بازی لذت خواهید برد البته در نسخه کنسولی دورنمای بازی کمی تار به نظر میرسه . نورپردازی واقعا عالی کار شده و شما نور افتابی رو که بر سطح شهر ازجمله اتوموبیل ها و مخصوصا بر پیکره دریا میتابه رو به وضوح میتونید ببینید . شما در این سری یکی از زیباترین گرافیک طراحی شده برای یک دریا رو شاهد خواهید بود . شما وقتی به کنار ساحل میرید کف برخورد اب دریا با ساحل رو مشاهده میکنید و انعکاس نور خورشید و ساختمانها که بر روی اب افتادند که واقعا زیباست . وسایل نقلیه در بازی پر چزئیات کار شدن شما وقتی سوار یک اتوموبیل میشید و با سطحی برخورد میکنید اثر برخورد رو که فرو رفتگی بر بدنه اتوموبیل شما خواهد بود رو میبینید و با برخوردهای مکرر وسیله نقلیه شما خاموش میشه و از حرکت می ایسته . تمامی افراد شهر هم جزئیات خوبی دارن و حالات و حرکت هاشون به همراه چهره هاشون متفاوته . در بازی افراد کمی رو میبینید که مشابه هم باشتد و غالبا افراد متفاوتند . طراحی ساختمان های خارجی خوب کار شده و سطح اسفالت بازی هم به شدت عالی طراحی شده و شما به راحتی میتونید جزویات رو در سطح اسفالت ببینید . کاراکتر ها هم از طراحی قابل قبولی برخوردارن و شما به راحتی میتونید حالات مختلف کاراکتر ها مخصوصا نیکو رو در چهرش ببینید البته سلزندگان میتونستد رو زمینه طراحی کارکتر ها و محیط های بسته بازی بیشر کار کنند ولی بازهم همه چیز خوب و قابل قبوله . رنگبندی به کار رفته در طراحی محیط بازی هم عالیست و شما ترکیبی از رنگهای روشن و شاد رو به همراه رنگ های تیره خواهید دید که با غروب خورشید یواش یواش تیرگی رو که نشان گر شب در بازیست رو خواهید دید . در کل گرافیک بازی وافعا زیباست و شما رو در ابتدا مبهوت خواهد ساخت و میشه گرافیک gta iv رو جز بهترین گرافیک ها در سال 2008 نامید .

GTA 4 - HALF GAME

 

روح کاملا در بازی تزریق شدست و تمام حرکات و رفتار مردم طبیعی و واقعی به نظر میرسن

                      نیکو جون با کسی شوخی نداره.......

 

گیم پلی :
گیم پلی بازی واقعا عالی کار شده . حرکات نیکو نرم و عالی کار شدن . سیستم هدف گیری در بازی خوب کار شده ولی بی ایراد هم نیست  شما میتونید با فشار کلید ( lt در xbox360 ) اسلحه تون رو نشانه برید که با این کار هدف به صورت خودکار بر روی کاراکتر قفل میکنه و شما میتونید به راحتی اون رو از پایی در بیارید این سیستم هدف گیری در سری gta sananderias هم استفاده شده بود . اما در بعضی مواقع شما قصد هدف گیری یک شخص رو در بازی دارید که سیستم قفل هدف گیری خودکار شخص دیگه ای رو هدف می گیره که این مساله کمی ازار دهنده است . شما میتونید در بازی سوار هر وسیله نقلیه که در بازی موجوده بشید ( البته به جز هواپیما ) در این سری دوچرخه حذف شده و شما دیگه مانند سری قبل ایتم دوچرخه سواری رو که کمی هم کنترل ازاردهنده ای داشت رو نخواهید داشت . کنترل وسایل نقلیه هم در بازی مانند سری قبل نرم و روان و لذت بخش طراحی شده . وسالی نفلیه هم بسته به نوعشون سرعت های مختلفی دارن . شما در این سری هلکوپتر سواری رو هم خواهید داشت البته اینبار هلکوپتر ها دیگه جنگنده نیستن و شما فقط میتونید باهاشون فقط درسمان پرواز کنید . بازیهای مختلفی از جمله بولینک , بیلیارد و ... هم در بازی وجود داره که انجامشون واقعا لذت بخشه . زاویه دوربین در بازی هم عالی و شما میتونید با انالوگ دوربین رو ازادانه بچرخانید و محیط رو به صورت کامل ببینید . در این سری یک ایده جالب هم اضافه شده که کسانی که حال و حوصله رانندگی در شهر رو ندارن میتونن با گرفتن یک تاکسی و مشخص کردن مسیرشون و پرداخت یک مبلغ ناچیز به مقصدشون برسن به جز تاکسی که برای جا به جایی مسافر در بازی به وفور یافت میشه شما سوار مترو هم میتونید بشید . اینبار نیکو میتونه لبه ها رو گرفته و از لبه ها به جهت های چپ و راست حرکت کنه . حرکت های او بسیار طبیعی طراحی شدن راه رفتن او , دویدن و رش های او وافعا عالی طراحی شدن در خیالتون از بابت عبور کردن بدون حادثه از عرض خیابون راحت نباشه بلکه احتمال تصادف شما با وسایل نقلیه زیاده که با هر برخورد مقداری از خونتان کم خواهد شد صحنه های تصادف هم واقعا خوب کار شدن . مراحل تعقیب و گریز در بازی خوب کارشدن در اصل میشه مراحل بازی رو به دو دسته تقسیم کرد مراحلی که باید در سطح شهر دنبال افراد کنید و اونها رو از پایی در بیارید و یا مراحلی که باید افراد یک ساختمون رو قتل و عام کنید که بعضی از این مراحل با حضور پلیس هیجان دیگه ای پیدا میکنه .

ردم صبح های زود به پارک ها و فضاهای سبز میرن و به ورزش های صبح گاهی مشغول میشن

ینم از عصبانیت نیکو . چقدر شبیه خدا بیامورز بروسلی شدی نیکو جان

 

موزیک و صداگذاری :


صداگذاری : صداگذاری شخصیت ها و کاراکتر های بازی واقعا خوب و عالی کار شده . صداپیشگامان کار خودشون رو به نحو احسند انجام دادن و همه صدا ها به کاراکتر های موجود در بازی میخوره مخصوصا niko که صدای او کاملا با چهره و حالاتش همخونی داره تمامی دیالوگ هایی که از صدا پیشگامان شنیده میشه هم با لب زنی کاراکتر ها همخونی داره . صدای محیط بازی هم واقعا عالیست و شما کوچگترین و ریز ترین صداها رو هم میتونید بشنوید .

موزیک بازی : در بازی هرچند شما موزیکی بجز موزیک هایی که از رادیو و تلوزیون برای شما پخش میشوند موزیک دیگه ای نمیشنوید ولی در کل مجموع موزیک هایی که اکثرا در سبک rap و rack هستند برای علاقه مندان به این موزیک ها زیبا و شنیدنی خواهد بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد